Toezicht op kwaliteit van de zorg
Binnen de organisatie structuur is er toezicht in de vorm van een Raad van Commissarissen en een cliëntenraad waar nauw overleg mee plaatsvindt gedurende het jaar.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad is een medezeggenschapsorgaan dat de gemeenschappelijke belangen van de bewoners behartigt. De cliëntraad houdt de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening in de gaten. De cliëntenraad heeft de wettelijke bevoegdheid om gevraagd en ongevraagd advies uit te brengen aan het bestuur. De raad onderhoudt nauw contact met zowel bewoners en/of hun wettelijk vertegenwoordigers, als met de bestuurders van Nieuw Boschzicht.
Hoe werkt de cliëntenraad?
De cliëntenraad vergadert gemiddeld 3 keer per jaar en heeft dan ook overleg met de bestuurders over diverse beleidsmatige zaken waarover de cliëntenraad advies of instemming kan geven.
De cliëntenraad onderhoudt ook contact met de Raad van Commissarissen, 1 keer per jaar. Onderwerpen naar aanleiding van de zorg aan de bewoners worden altijd en voor zover mogelijk in een breder kader besproken met de bestuurders.
Wie hebben er zitting in de cliëntenraad?
Mw. J. Rams, oud familie bij Nieuw Boschzicht
Dhr. P. Hoste, familie bij Nieuw Boschzicht
Dhr. A. de Boer, oud familie bij Nieuw Boschzicht
Zoekt u contact met de cliëntenraad? Stuur een e-mail naar info@nieuwboschzicht.nl